Friday, 31 October 2014

Happy Birthday Mrs Erniesha Tibs. :)





All through our stay on earth, a lot of people flood into our lives. Some leave us with scars, some leave an “”I was here signature”” boldly engraved with blood tears and pain on our hearts, while some leave indelible foot prints on our minds and lives, foot prints that would forever read that this was the person that made me smile, this was the person that made life worth living at one of the craziest times of my life, this was the person that made it all worth the while. You know what? In her voice, Let’s Talk…

I know woman and Alcohol have destroyed my brain cells a bit, but If I remember clearly, it was on a Friday in June when while I was but surfing the net, clicking on names of commenter’s and getting linked to their Blogs, when bam! Just like an Eureka moment, I saw and clicked on Ernie’s name, and it threw me to a whole new world, like a different portal of blogsville entirely; A world of fun, laughter and smiles… right there and then I had that Oga Boss Colombus moment, you know like when he just discovered America, only that the virtual world I had discovered was far better than just an America where Indians were displaced, it was a Family where everyone was accepted, no matter your past mistakes or errors, no matter your wealth or brokenness ( like me).. It was a Family, the TTT Family.
  


I immediately started to read through the blog posts with my heart beating as fast as a virgin trying to have sex for the first time, I scribbled through them like a flash in the pan thinking to myself that I must have met another Linda Ikeji that had been blogging for eons, and then just like a surge of electricity through my bones, I was shocked when I hit the bed rock post, I was amazed to find out that she! this awesome writer had been writing for just 14days.. I mean I was awed, amazed! **In Mobys voice shockefiedrified, And Shocked! I mean there was so much content, so much happiness, so much vibe, so much ghenghenness about how she wrote…. But how come, under 2 weeks? How? And then she put up a picture of her, and she said it was at this moment that she got the Eureka feeling to start a Blog… and I was like Hallelujah somebory :)
 

I read on, and kept smiling.. hehheheh there was a post about a friend who took her Palm reading, and my it was hilarious, and as a guy man I wanted to know more about this Mysterious writer, this geh that had so much Enthusiasm. I wanted to know who Ms Ernie (as I thought) was, so I went straight to her google + page, cause as a player player that I was, I had intentions… **Whispers You see I am a woman wrapper by default so I always do.. And just as I went with my heart still racing, my Bubble was burst, cause just as the picture below yeah, she was married.. goddamnbullshit I thought :( I almost cried in Swahili.. choi!!! I had missed a jackpot opportunity…. I couldnt woo her no more **Shines teeth

 

Was I deterred? Hell to the No!!! So I kept reading her posts, kept enjoying the humor and warmness that came with her Blog, and then, Just then! she hinted us about Oga Boss.. About how there was someone who had her back, someone who stood by her through the craziest of times, and someone who sincerely loved her… and someone she was ever proud to show to the public. There was Oga Boss Mofaya; someone who I have come to respect a lot cause in his usually silent demeanor, he teaches what a man should be I.e Firm but loving, strong but compassionate, calm but in control…  and then it hit me that he was a huge part of not just her life yeah, but her success story as a whole.


Something I admire about Erniesha’s Blog is how Gangster she is, yet so godly, how humble she is yeah, but yet so classy, how beautiful she is but yet so free and in her words shameless… Its amazing, cause I learn from her richly. I mean her ability to swing from being bad like that, to being good like that always leaves me stupefied, but if I have learnt anything from Ernie it is the fact that no one should ever judge another, because it is in our judging others that we make our biggest mistakes of thinking that we are perfect, I learnt from Ernie that just as at first look a man would seem not so good, but only if we have the patience to listen, we would realize that we had not just met a human, but an Angel wearing flesh…  That’s what you are Ernie.



So today the 2nd of November 2014, this is me saying a Happy Birthday to one of the most awesome writers I know. I mean Erniesha Tibs Tobi is not just a blogger, but a writer. Not just a writer, but a game changer.  Not just a game changer but a mover and shaker of things. Happy Birthday bubba, may the new year bring you various reasons to smile, may your worst days be forever behind you, and may God’s blessings upon your life never ever grow dim. Happy Birthday Bubba, we love you plenty, and even though I haven’t been all there for you, I hope this post certifies that the word family is not based on 1 loud action, but several silent ones. xx



P.S: My Baby sends her love.

Signed,
TeamYnC

Photo Credit: Instagram ( @ernieshatibs and @skinymofaya ) and the Ghen Ghen Application i used to steall all these pictures was 6Tag for windows phones.. That App is bad like that :)

TTT Fam Blog: everydaytibs.blogspot.com

#Udo

20 comments:

  1. Happy birthday Tibs of life, have fun dearie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe Lily, I see you are first to comment everywhere? Lmao... Nice one Bubba. What you Did for Ernie, the planning and all, it was wonderful, and my You are a great event planner. You should add that skill to your curriculum Vitae ooo.. :)

      Delete
    2. Hehehehehehehe Duru! Duru!! Duru!!! How many times did I call you? Lol, thanks for the compliment, appreciate. Please help me spread the word, tell your friends and family that if they have any gig, you know the right event planner, lol. See marketing strategy.

      Delete
  2. Happy birthday Tibs, may God grant you more than you ever wish or desire. Have fun. Nice one handsome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amen Bubba, Thanks for stopping by.. I dunno why ooo Cliverly, but this Handsome you use to call me dey make me blush ooo.. :)

      Delete
  3. Wow this was loaded and she deserves, happy birthday to her, may God keep her strong and alive today always....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amen Bubba, she sure deserves it.. Nice one Temmie of Life. :)

      Delete
  4. Happy birthday 2 our darling Tibs,many more beautiful years 2 come

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow... Turn Up Turn Up!! Sweet Dee.. Thanks for visiting the Young and confused Blog, it is humbling to have you here Bubba.. :) Amen oo.. Ernie is just a wonderful lady oh jari.. :)

      Delete
  5. Replies
    1. Thanks Agbani.... **In Sound sultans voice... Na you fine pass all the ladies I dey see everyday... See everyday.. You too set omo you were created on the 7th day... 7th day.. :)

      Delete
  6. Replies
    1. Yesss Bosss.. Esther Koko in the building... Thanks Bubba.

      Delete
  7. You know, I had to read this bout 5 times, my husband read it, my sister-in-law read it, my mother-in-law read it..(that reminds me..that woman said she will be going with us to Africa whenever we are ready cuz she wants to meet this TTT family)...Hmmmm...Papi, I don't know what to say. I always know what to say buh when you are caught unaware like I am right now, you get speechless or in my case 'writeless'....(yup! I am still writing that damn dictionary).....You know, I see you beyond a buddy, I see as a brother. I remember when you came on TTT....I mean, I was like, 'Okay...so guys love what I write too....Great Nish!'...hehe...I think I should say something to you out here that I normally wouldn't....See...you are an amazing person....people come into our lives and it's funny how they have a major impact on it. Your 'confusion' is your STRENGTH...(yup!..bet you didn't see that coming)...Your confusion is not like that one we Kenyans have when it comes to stealing someone's chicken....Your confusion is almost like 'Scattered Knowledge'...You haven't been able to gather and arrange them all accordingly...buh here is what you have been able to do - You have somehow managed to apply the RIGHT knowledge for the RIGHT situation and at the RIGHT time...and that is what I call 'being a genius'.....Papi, you taught me this, 'Never take anything personal'...Since I started doing that...**shakes head** Everything has somehow managed to work itself out.....and I am grateful for that.

    When you called me thowbee yesterday....You struck a nerve, I had all these memories, I almost thought you had met Cory...I mean...I was a lil shaken......when I saw 'tobi' up there, I smiled.......My husband says that means 'BIG'...thanks alot for that...During my dark days, my Nigerian friends always called me that buh they would say 'tobisco' cuz I always wrote 'THOWBEE' in almost everything around me...it was supposed to serve as a reminder.....Hmmmm.....Papi...THOWBEE means The Hearts Of Women Bear Extreme Evil.....When a woman, gives up on a baby who is yet to come into this world - that to me, is EXTREME EVIL. I am not gonna go into details buh I thought to share that with you in the spirit of today.

    Papi, I feel blessed to have known you - My husband is gonna come around later tho buh right now, Man City is whooping Man Utd ass and he is a lil riled up...(that reminds me, I need to go prank him...hehe)...I see you put up a photo of Shaggy and Pipi....Don't they look cute...hehe...Thanks alot for this papi. I won't forget this in a hurry. God bless you papi

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheheheh @Writeless.. Ernie you are a wonderful lady aswear, and you deserve it.. I mean sometimes we do good to people cause its right, but in your case, we do good to you cause its right and cause you deserve it. Did you see how much love was spilled yesterday? Its cause we sincerely love you Bubba, sincerely. May God bless you Bubba. I mean you came down here, and everything became better, you made us happier, gave us a reason to smile, and gave us hope.. We pray daily that God blesses you and Oga boss Mofaya in all you both do.

      About the name THOWBEE.. Mehn Bubba, i believe and i have learnt from you that holding on to pain is never worth it, so kindly let go and let God... Tobi means big in yoruba, and gratefully, God has changed THOWBEE to Tobi.. Just like Abram to Abraham. God go make you bigger, and trust me you shall shake this world. Quote me anywhere.

      Ernie, effective immediately i declare that I will have your back all time everytime, and even though i might not always be physically present, please know that there is a place in my heart that you will never leave. Cheers.

      Delete
  8. Duru! Duru! Duru! how many times did I call you? lol. Mehn!!!! You are indeed a brother and a very appreciated TTT Family member. All those your Bubba Bubba remarks to ladies, I don't know if you are planning a Bubba competition o but please don't get my Karen involved in your scheme. You Hear me??? lol I must say a big thank you my brethren for all the Love you have shown us and help you have given us since day 1. I cannot find words to describe how touched I am with this your awesome post to my Empress. I just pray that God in his mercies grant you all your heart desire in all you do. I also want to thank Wajilda for the phone call she made to mi Empress. I am also happy for the Love and support she is giving you. Thanks again my brother God bless you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheheheheheh Bros na 3 times you call me ooo. hehehehe Turn up Turn Up!!! Oga boss Mofaya in the building ladies and gentlemen :) Thanks boss for these kind words, and thank you for visiting the YnC blog.. hehehe I have this kinda Halelujah feeling right about now, and my I am humbled that you came around. Amen ooo May God make you and Ernie bigger tooo oh, and bless you with many mini you's :) You Rock Oga Boss..

      About the Bubba's **Scratches head, mehn Bros i dunno how i wan take tell you oh, but Karen follow for my Agenda too ooo :) plus having that I never marry, lemme je Aye small nah.. Yeah Wajilda rocks and I love her to pieces, she will most definitely here this. Thanks Oga Boss. :) Twale baba.

      Delete
  9. Ahhhh...is there penalty for late comers? I'm so sorry I am late. Happy Belated Birthday to the lovely Mrs Erniesha Tibs. I wish you everything beautiful now and always. Enjoy awesome friendship with awesome people, thrive in abundance and more fluidity to your pen too.

    BTW, those were really glowing words straight from the heart Duru. You have a large heart. Still waiting for 12th and your office address please.

    ReplyDelete
  10. This was really sweet! Ts touching to know you have found a family in blogging.

    ReplyDelete